Till Hund

Bloggen har flyttat till tillhund.wordpress.com

Hej!

Publicerad 2012-01-09 22:34:17 i Pillan, Nevill & Lillibi

Det är jag som är Crimdon Hestia. Men kalla mig Lillibi.




Jag är chamig, lugn, vänlig och fruktansvärt snabb. Allt detta har min nya familj redan upptäckt. Familjen P som är så glada att jag nu finns i deras liv.

Jag är en greyhound, cirka 1,5 år. Kan inte så mycket som vissa tycker att hundar ska kunna, inte ens kommandot sitt. Men vad gör det när man haft det bra och fått leva det goda livet! Med denna flytt har jag dock redan bott på fyra olika ställen, men det här är hemmet där jag ska bo resten av hela mitt långa liv. Det har matte och husse lovat.

Jag kan springa. Fort, fort. Och det är kanske inte så konstigt när min pappa blivit både svensk mästare och världsmästare i hundkapplöpning. Dessutom är en stor del av övrig släkt framgångsrika kapplöpningshundar, de flesta från Irland och Australien. Om jag själv kommer springa på banan återstår att se.

Lånade förresten några bilder från greyhound-data. Det här är min mamma...





...och det här är min pappa:






Det finns mycket negativt att säga om hundkapplöpning i vissa andra länder, men som tur är har vi greyhounds det mycket bättre i Sverige. Och springa är ju det vi är födda till!


Här är en bild av mig som valp, lånad från mina uppfödare. Klicka på bilden så kommer ni till deras hemsida!






Ni lär få höra mer från mig! ;-)

Kommentarer

Postat av: Laura

Publicerad 2012-01-20 18:31:08

Gud så fin den är! Då håller vi tummarna att du får stanna hos din familj resten av ditt liv :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela