Till Hund

Bloggen har flyttat till tillhund.wordpress.com

Analkande tävling

Publicerad 2011-11-16 20:18:48 i Pillan, Nevill & Lillibi

Om två veckor ska Nevill och jag köra vår sista tävling för i år i agility. Har inte hunnit träna så mycket som jag vill, men de gånger vi kör så känns han otroligt fräsch och lyhörd. Trots raketen i baken så vänder han på en femöring bara jag är med och visar vägen.

Han har dessutom blivit mer självständig och kan jobba ut ifrån mig på ett helt annat sätt, och har börjat sätta kontaktfälten ordentligt (även om vi aldrig haft problem med hoppade kontaktfält så vill jag få till ordentliga tramp för att det inte ska bli missar när farten ökas).

Slalomen är på fram-marsch igen med undantag för ingången som har backat tillbaka lite och det har helt enkelt med farten att göra. Det är inte helt befäst och då blir det missar och slarv när han kommer för snabbt så jag får bromsa och hjälpa honom in. Det begränsar oss lite men i nuläget går det bra. Till de högre klasserna så måste det sitta.

Hur som helst, det var en snabb uppdatering från två agilitynördar! ;-)



Frostiga kramar från oss!


Kommentarer

Postat av: Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

Publicerad 2011-11-17 19:56:16

Lycka till

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela