Till Hund

Bloggen har flyttat till tillhund.wordpress.com

...och så gick det

Publicerad 2011-07-10 22:07:01 i Pillan, Nevill & Lillibi

Tjolahopp, nu är en lång tävlingsdag slut hälsar en trött men nöjd Nevill som slutade på 3:e plats av 22 startande ekipage i sin första agilitytävling någonsin.



Slalomen gick lite långsamt vilket resulterade i att vi kom i mål 4 sekunder över tiden och 4 sekunder ifrån en pinne! Så nära att plocka en agilitypinne på första tävlingen, men det är bara att komma igen. Jag är supernöjd att han förövrigt gick felfritt.

De återstående tre loppen blev av lite blandad kompott. 6:e plats efter att slalomen krånglade lite. 8:e plats efter att jag var lite otydlig så han sprang förbi ett hinder istället för att hoppa det. Rent slarvfel från mig så det var lite synd på ett annars felfritt lopp. Ändå bra placering av drygt 30 starter. Fjärde och sista klassen diskade vi oss i. Nevill hade fått upp tävlingstempot och förstod vad det gick ut på, han hade lite bråttom till sin belöning så han tjuvstartade och jag hade inte ens chans att hinna med.

Så sammanfattningsvis kan jag inte vara annat än nöjd. Nya tag nästa vecka när vi ska testa på att tävla i Rallylydnaden som nu är officiell!


 





Hälsningar Pillan & Nevill som är trötta men nöjda
och gissningsvis somnar som två stockar ikväll

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-07-12 17:52:27

Grattis till superb debut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela