Till Hund

Bloggen har flyttat till tillhund.wordpress.com

Årets sista tävling för lille Nevill

Publicerad 2011-12-04 21:55:55 i Pillan, Nevill & Lillibi

Planen var att inte tävla mer i år utan ägna vintern åt finslip och konditionsträning, men vi kunde inte hålla oss så vi tog en sista tävling denna helg. Det kändes en smula ringrostigt eftersom vi inte varit ute sen augusti och dessutom var premiär för Nevill i ridhus men det gick hyfsat med undantag för att matte klantade sig i agilityklassen.


Hoppklassen:

+ Vi gick runt nollade
+ Nevill var taggad och försökte tjuvstarta men det var inga problem att hålla tillbaka honom och få till en bra start
+ Tog en chansning med ett bakombyte (hindret längst bort i vänstra hörnet) och det gick strålande vilket visar på att utvecklingen den biten även funkar på tävling
+ Slalomen är långt ifrån bra men MYCKET bättre än vad det varit, jag stör honom dock genom att överarbeta då jag är osäker på hur självständigt han jobbar

- Jag vågar inte riktigt lita på Nevill utan vrider överkroppen för mycket mot honom och placerar mig närmre hindren än vad som är nödvändigt vilket gör att tempot dras ner otroligt och onödigt mycket






Agilityklassen:

+ Tempot något bättre, jag var mer aktiv och jobbade mer med rösten för att peppa Nevill
+ Ett otroligt fint sug på däcket, ett resultat efter rätt träning
+ Ett felfritt lopp sånär som på de 5 felpoäng vi fick vid mitt stora slarv, se nedan på minussidan ;-)
+ Jag vågade jobba ut honom ifrån mig mer vissa delar av banan och det funkade jättebra

- Jag fick hjärnsläpp och följde inte min egen plan med ett framförbyte mellan hopphindret och A-hindret på slutet. Eftersom jag vet att han fortfarande har svårt för bakombyten vid balanshindren (har inte fokuserat något på det under höstens träning) så hade jag tänkt undvika detta men tvingades till det eftersom jag glömde bort mig och inte gjorde framförbytet där jag skulle. Ni ser det på filmen när han vänder och hoppar ner. Så kan det gå men det grämer mig lite när felet berodde på mitt eget slarv. :-S
- Efter felet vid A-hindret kommer jag av mig lite i handligen och det syns på de två sista hindren.. hihi jag vet inte vem som skuttar värst, Nevill eller jag! ;-)








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela