Till Hund

Bloggen har flyttat till tillhund.wordpress.com

TÄVLING: Latexägg

Publicerad 2011-11-11 08:12:00 i Tävlingar

Nu är det dags för en ny tävling hos Till Hund!

Tre trogna läsare vinner vårt populära Ägg i latex från Lanco som kan användas både till träning, lek och vid olika vardagsövningar.

Det är en liten och smidig pipleksak som du med fördel har i fickan eller handen och tar fram vid behov, för att avleda hundens uppmärksamhet från något annat eller för att snabbt belöna ett önskat beteende. Den är populär vid utställningar och liknande, i ett hållbart latexmaterial och handmålad. Naturligtvis helt giftfri!


Ca 6x4 cm



Det enda du behöver göra är att kommentera detta inlägg och berätta vid vilken situation du tror att du skulle ha bäst nytta av Ägget! (Vinnaren dras sedan slumpvis bland alla som deltagit)

**Glöm inte att ange en giltig mailadress för att du ska kunna bli kontaktad vid eventuell vinst**


LYCKA TILL!



Regler:
Att deltaga i tävlingen är helt kostnadsfritt. För att ha en vinstchans måste man följa ovanstående steg. Tävlingen pågår t.o.m. 27 november 2011 och vinnaren presenteras kort därefter. Vinnaren kommer att presenteras här i bloggen samt kontaktas via mail för adressuppgifter, varpå mailadressen måste uppges. Mailadress-fältet syns endast för blogginnehavaren och dessa kommer aldrig att användas i något annat syfte än för att kontakta tävlingsvinnarna. Vinsten skickas hem till vinnarna och Till Hund bjuder på frakten.


Kommentarer

Postat av: Lina Sällberg

Publicerad 2011-11-11 20:49:30

Jag är med och tävlar!



Jag skulle vilja vinna eftersom vår lilla valping som kommer i december kan behöva en liten trevlig leksak som beröm när han lär sig nya saker framöver.



Mvh Lina

Postat av: Johanna K

Publicerad 2011-11-11 20:55:53

Vilken trevlig tävling! Jag tror att Pyret, min lilla borderterrier skulle älska den. Hon har nämligen alltid med sig en liten leksak när vi åker de femtio milen mellan Vingåker och Sundsvall med tåg. Det har en lugnande effekt har vi märkt.

Postat av: Emelie Eriksson

Publicerad 2011-11-11 21:00:59

Jag tror att jag skulle ha bäst nytta av ägget vid träning. Håller just nu på att träna min Golden att apportera (eller endast hålla saker i munnen) och sedan släppa saken när jag säger det. Jag tycker att de är bra att träna med olika saker med olika storlekar och material, för han tycker att de är lite äckligt med vissa saker och de vill jag gärna träna bort.

Postat av: Madelene Svensson

Publicerad 2011-11-12 08:01:22

Jag skulle använda ägget när vi är ute på promenader och övar på de olika momenten i rallylydnad som vi precis börjat med, vore bra med en liten leksak så att man inte bara belönar med godis.

Postat av: Ida Eriksson

Publicerad 2011-11-12 09:20:16

Vilket kul tävling! :)

Ägget skulle vara perfekt när jag och min dobermanntik på 7 månader är ute och tränar hundmöten. Godis och röst fungerar inte riktigt än men leksaker har gjort susen hittills. Tänk vad kul för henne med en ny leksak att kunna avleda henne med! :)

Postat av: Lill

Publicerad 2011-11-12 17:01:56

Jag skulle använda den som belöning, då Tess lagt på sig en del;) o allt jag köper tuggas sönder på nolltid;)) alltså skulle jag kunna ha denna i handen att locka med men nåt annat att slänga iväg, ja du fattar hur jag tänker va?

Postat av: Gerd Domeij

Publicerad 2011-11-12 19:33:50

Ägget skulle jag använda i ringträning som vi snart skall börja med för att avleda honom samt vid störningsmoment som möte med andra hundar:))



Postat av: Ida Jonsson

Publicerad 2011-11-14 15:10:24

Hej!

Detta kanske skulle kunna vara den morot/motivation som Pricken behöver för att kunna agera fint vid alla hundmöten, många funkar med hjälp av godis och beröm men inte alla. Ägget kan kanske hjälpa oss att få alla hundmöten att fungera eftersom det är lagom stort att ha i jackfickan!

/ Ida och Pricken

Postat av: Katarina Karlsson

Publicerad 2011-11-21 14:05:43

Hej, håller på att utbilda mig till instruktör och har fått i uppgift att apportera ett okokt ägg, detta kan ju vara något att börja med.

Katarina och Agnes

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela