Till Hund

Bloggen har flyttat till tillhund.wordpress.com

TÄVLING: Hundböcker

Publicerad 2011-01-10 09:27:07 i Tävlingar

 


 

TÄVLINGEN AVSLUTAD!



 



Nu är det dags för en ny tävling här på Till Hund-bloggen! Den här gången har du chansen att vinna en av dessa tre böcker om hundar och hundträning:



"Alla har nog någon gång blivit fängslade av att se hur hundar flyger över hinder, springer genom tunnlar och rusar över gungbrädor. Det är agility det handlar om - en fartfylld sport som intresserar fler och fler hundmänniskor och även en ickehundägande publik. Hur gör man egentligen för att få hunden att lyda minsta vink? Tycker hundarna verkligen att det är kul? I den här boken berättar författaren Veronica Bache om agilityns historia och redogör för sportens olika moment."




"I boken får du reda på hur den här metoden startade. Steg för steg får du noggrant lära dig hur du ska gå tillväga under inlärningen och att lägga upp ett träningsschema. Hur du ska träna ledarrollen, kontaktövningar, sitt, ligg och stå, inkallning etc. tas upp ingående och i boken berörs även hur du kan komma tillrätta med en hund som drar i kopplet, gör koppelutfall mot andra hundar, hundslagsmål, "farliga hundar" samt stress och aggressivitet.

Författaren Peter Holmberg är utbildad lärare och hundägare. Han har under drygt tio år utbildat hundar och deras förare på lydnadskurser vid hundklubbar."




"Jan Fennell har under många år iakttagit sina egna hundar och sett hur de beter sig mot varandra. Hon har lärt sig att tyda hundarnas språk och att överbrygga den kommunikationsbarriär som finns mellan människan och hennes bästa vän. I denna bok delar hon med sig av sina erfarenheter och ger handfasta råd om hur man bör handskas med sin hund för att få ett starkt och bra förhållande till den."



 



Gör så här

1. Titta ut vilken bok du vill ha i 1:a, 2:a och 3:e hand

2. Skriv en kommentar i det här inlägget där du rangordnar böckerna samt en motivering till varför just du ska vara en av vinnarna! (Glöm inte skriva namn och mailadress då vi kontaktar vinnaren via mail)

3. Håll tummarna för att just Du blir den lyckliga vinnaren!

 

LYCKA TILL!

 

Regler:

Att deltaga i tävlingen är helt kostnadsfritt. För att ha en vinstchans måste man följa ovanstående tre steg. Tävlingen pågår t.o.m. 31 januari 2011 och Till Hund drar slumpvis fram 3 stycken vinnare som kommer att presenteras här i bloggen samt kontaktas via mail för adressuppgifter, varpå mailadressen måste uppges. Boken skickas hem till vinnarna och Till Hund bjuder på frakten.


 

Kommentarer

Postat av: Titti

Publicerad 2011-01-10 10:18:10

1. Agility 2. Förstå din hund 3. Klicker.



Jag borde vara en av vinnarna för att jag vill börja träna agility i sommar och har redan börjat förberedelserna (=mycket lydnadsträning). Har ingen tidigare erfarenhet av ämnet så självklart har jag tänkt gå en nybörjarkurs men jag vill gärna skaffa mig så mycket kött på benen som möjligt för att ge min hund de bästa förutsättningarna.



Vi håller tummar och tassar /Titti & Mila

Postat av: Dannielle

Publicerad 2011-01-10 13:28:59

1. Klicker 2. Agility 3. Förstå din hund.



Jag borde vara en av vinnarna för att jag nu har klickat ett tag men både jag & Rex är i stort behov av ny motivation för att komma vidare i vår träning tillsammans!



Håller tummar, tassar & tår / RexMatte

Postat av: Skogstrollet

Publicerad 2011-01-10 18:48:42

1: Klicker 2: Förstå din hund 3: agility



Jag och min lille Nalle (Drever) borde vinna för att Nalle är väldigt oengagerad när man försöker lära honom nya saker, han går hellre och lägger sig i ett hörn eller springer ut och skäller på bilarna som kör förbi. Med hjälp av en Klicker kanske jag kan få tillbaks hans motivation? och kanske även få han att sluta skälla på allt som rör sig? Haha okej kanske inte hopas för mycket men jag tror att det skulle vara till stor hjälp iallafall:)



Kram på dig

Skogstrollet och Nalle

Postat av: Ebba

Publicerad 2011-01-10 20:01:29

1. Agility 2. Klicker 3. Förstå din hund



Hej! Jag skulle gärna vilja vinna den här boken. Jag har en Storpudel och vi har planerat att börja med agility till våren. Det verkar väldigt roligt och jag tror att min hund skulle uppskatta det. Vi ska absolut gå en kurs men det skulle vara skönt om jag kunde förbreda oss genomn att ha en bra bok på hemmaplan.



Mvh Ebba och Pelle

Postat av: Jennica

Publicerad 2011-01-12 11:05:38

1: Förstå din hund. 2: Klicker. 3: Agillity



Jag skulle vilja vinna boken eftersom jag har ett stort hundintressse och vill lära mig mer! Går just nu en yrkesutbildning till att bli hundinstruktör.

Jag tycker att det är intressant att studera hur hundar fungerar i flock och vill lära mig så mycket mer som det bara går i ämnet. =)

Postat av: Nikita - Hundra hundar och annat trams!

Publicerad 2011-01-12 15:35:04

Åh så roligt med en tävling!

I första hand skulle jag vilja ha Förstå din hund. Första anledningen till det är för att jag är väldigt intresserad av beteendepsykologi hos just hunden, och som fattig student köper man tyvärr inte så mycket litteratur som man kanske borde för att hålla igång hjärnan.



I andra hand skulle jag vilja ha hundlydnad med klicker. Jag har aldrig provat på klickermetoden, men tänkte ge mig i kast med det!



I tredje hand skulle jag vilja ha Agility-boken. Jag skulle vilja träna agility, men inte försen jag vet mer om det och inte försen jag tror att mina hundar skulle dra nytta och glädje av den sortens stimulans.



Jag förtjänar helt enkelt att vinna därför att jag är så kunskapstörstande, och med ständig kontakt med många hundar behövs mer kunskap! Bibliotekets lånetider är bra, men inte alls lika bra som att ha en egen bok att fylla ut hundhyllan med! :)

Och nu håller jag bara tummarna! ;)

Ha det gott! /Nikita med flock

Postat av: Helena

Publicerad 2011-01-12 21:16:27

1- Klicke

2- Agillity

3-Förstå din hund



Jag har tappat all glöd, vinter mörkret har satt sig. Min älskade vovve får ingen hjärnträning och blir mer och mer rastlös. Men jag har inga idér. Jag behöver helt enkelt en bok som ger mig en spark i rumpan! För hans skull....

Postat av: Mia -Livet i Göteborg

Publicerad 2011-01-12 21:30:29

1. Förstå din hund

2. Aguility

3. Klicker



Jag har en liten hund som snart är 3 år och jag måste börja få fason på henne! Hon är så olydig :)

Nu känner jag att det är nu eller aldrig!!

Nu håller jag tummarna!! :)



//Maria och lilla Buffy

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-01-12 21:35:33

2.Klicker 3.Förstå din hund 1.Agility



Jag har en underbar liten shih-tzu kille som är två år. Han har valt själv att flytta hem till min farmor och farfar efter att vår son föddes. All lydnad har försvunnit och han styr nu deras liv. Dom gör allt som han vill. Jag önskar mig klickerboken för att hjälpa dom att vända det lite och att de ska bli säker på sin uppfostring av Ville. Dom ska veta att han mår bra när de säger ifrån och ger honom regler.

Postat av: emma

Publicerad 2011-01-13 21:16:06

1: förstå din hund

2: agility

3; klicker



Jag har en tax tik på 5 år.

min allra första hund och det är kämpigt ibland och hon är väldigt envis. har varit helt själv med att fostra henne och har ännu inte lyckats hitta någon bok som hjälper mig lite att förstå min hund.

jag skulle vilja lära mig att förstå henne,vad hon vill och hennes beteende .

har tragiskt nog problem med att bli för arg när jag inte förstår henne och det vill jag givetvis få hjälp med.Hon styr mycket i min vardag eftersom lydnaden är inte den bästa.Svårt att lämna henne och få henne att tex sluta skälla.Jag önskar att jag hade bättre förhållande till min hund så jag förstår henne och hon mig så vi kan få ett fortsatt fint liv tillsammans!

därför håller jag tummar och tassar att det är jag som vinner "förstå din hund"

Postat av: Josefin Olsson

Publicerad 2011-01-15 14:45:10

1.Klicker

2.agility

3. Förstå din hund.

Jag skulle vilja vinna eftersom vi precis skaffat hem en omplaceringshund som har blivit klickertränad innan, men jag har inte riktigt lyckats följa efter detta eftersom jag inte riktigt vet hur man använder klicker på rätt sätt, så det hade underlättat att få lite hjälp genom boken och lära sig förstå om det också. Också att träna bort dom oönskade beetendena han har med en positiv belöning.

Postat av: Kerstin Vendel

Publicerad 2011-01-21 20:39:04

1. Klicker

2. Agility

3. Förstå din hund



Vi har en underbar eurasiertik på 8 månader, som är mycket lättlärd och samarbetsvillig om man lyckas komma igenom hennes "skal". Hon lyder inte för att lyda - utan för att hon vill. Det är en svår sida som jag samtidigt älskar hos henne, det luriga är just att henne nog för att denna självständiga (=tänkande) hund ska vilja lyda. Vi har byggt upp en bra relation men är väldigt sugna på att prova klicker och agility för att tända gnistan i vårt samarbete!

Som student köper jag bara de böcker jag är tvungen att köpa, men erkänner att jag vid varje beställning har lagt till minst en hundbok liknande de ovan, och sedan raderat dem i kassan och tänkt "nästa gång...". Så nu håller vi tummar och tassar för att vi ska vinna en bra bok, så att vi lyckas ta oss vidare i vår relation!

Postat av: isak johansson

Publicerad 2011-01-21 22:09:12

1: agility

2; klicker

3; förstå din hund



givetvis med

Postat av: TävlingsTipsaren

Publicerad 2011-01-23 13:12:53

Jag är med !



1. agility

2. Förstå din hund!

3. Hundlydnad med klicker.



Motevering:



Som nybliven hundägare behöver man alltid nya böcker samt tips och råd.

Om Jag och min lilla vovve ska kunna bli agility proffser så måste vi ju veta lite mer, därför valet nr 1 (agility boken). Om jag skulle vinna, skulle det förmodligen bli en dels träckläsning.



Blogginlägg!



http://minlillatavlingsblogg.blogg.se/2011/january/hund-tavling.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela