Till Hund

Bloggen har flyttat till tillhund.wordpress.com

Övertaggad

Publicerad 2011-04-03 14:23:55 i Pillan, Nevill & Lillibi

Efter några dagars vila på grund av skadan så är suget efter att träna större än på länge - det kan nog både hund och matte skriva under på.

Utrustad med det tunga artelleriet a la rökt skinka for Nevill genom övningarna som ett spjut. Kanske skulle ha nöjt mig med torrfoder. ;-) Fart vill jag ju ha men gärna med lite mer precision och lite mindre slarv. Eftertanke är önskvärt.

En av utmaningarna att träna med Nevill är just hans belöningsfixering. Jag försöker få honom att fokusera på själva uppgiften istället för att bara se belöningen framför sig, risken finns att han inte riktigt hänger med på vad han själv gör och kanske missar vad det är han faktiskt blir belönad för.

En annan bieffekt är de slaskbeteenden som kan följa med på köpet om jag själv inte hinner med att se riktigt vad han gör. En torped är otroligt rolig att jobba med men det gäller att ha huvudet på skaft!

Försöker även väcka hans föremålsintresse och det går sådär. Små, små framsteg är dock att glädjas åt för tidigare ville han överhuvudtaget inte ta nåt i munnen, varken i jakt- eller kamplekar, men nu har jag faktiskt *peppar, peppar* fått honom att dra lite i kampföremålen!





Pillan & Nevill är på gång igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela